четвртак, 18. октобар 2012.

IRONMAN 70.3 St.Polten AUSTRIA


Kada sam krajem 2011. godine pravio planove za 2012. godinu, ispred nekolicine velikih ciljeva, učešće na Ironman 70.3 St.Poltenu je bio glavni cilj za malo ispred svih. Kotizaciju za učešće, koja i nije baš jeftina, sam regulisao još pre nove godine što je bila potvrda sigurnog učešća. Tako je priča oko priprema i učešća polako počela da se uobličuje. Ubrzo zatim sam kupio I neophodno neopren odelo za plivanje u hladnijim vodama, nabavio i lični dres TKT Tamiš, a i trenirajući nordijsko skijanje i trčanje sam nekako više uklapao da se što bolje spremim za ovu trku,… Konačno je došlo vreme da se skine prašina sa mog “Dakordija” i umesto da krasi zidove i lenčari po sobi, da malo pokrene svoje ulenjene ležajeve, pa i preko 190km dnevno…. ;) Tako je vreme prolazilo i dan odlaska na trku se primakao





Ove godine šesto izdanje Ironman 70.3 trke, koja se održava u Sankt Pölten-u, austrijskom gradu koji se nalazi na 50ak km severozapadno od Beča, okupilo je 20. maja, više od 2.200 takmičara iz 44 zemlje. Trka koja važi za jedno od najbolje organizovanih i najprestižnijih takmičenja u ovom formatu triatlona i ove godine je opravdala reputaciju. Besprekorna organizacija uz pomoć 1500 volontera, brojna publika i fantastična priroda, kao i atraktivna lokacija održavanja trke, neki su od razloga zašto ova trka uživa veliku popularnost.

Ironman 70.3 St.Polten je format triatlona i veoma zahtevna staza sadrži :

- 1900 m plivanja, koje nudi takmičarima jedinstvenu priliku da plivaju u dva jezera. 

- 90 km vožnje obiluje različitim predelima. Vožnja započinje deonicom od 18km na zatvorenom autoputu, da bi se nastavila lokalnim putevima kroz prelepa austrijska sela uz samu obalu Dunava. Glavni izazov tokom biciklističkog segmenta predstavljaju usponi na Krustetten-u i Gansbach-u.

- 21 km trčanja koji takmičari prelaze trčeći 2 kruga kroz sam Sankt Pölten i arena prepuna raspoložene publike, u kojoj se trka završava, čine ovu trku nezaboravnim iskustvom.
Čast srpskog triatlona branilo je 8 triatlonaca iz Srbije na ovoj izuzetno zahtevnoj trci:

st.br.     takmičar                 kat.           br. takmič. u kat.       vreme       plasman u kat.

1490         Vladimir Savić         AG35-39               294              04:26:27                   4

 258        Nikola Jeftić             AG18-24                233               04:45:49                  12

1435       Igor Vuković            AG35-39                294               04:58:28                  44

2009       Goran Mišić             AG40-44                315              05:15:34                  57

805        Stanimir Stojiljković  AG45-49                214              05:26:47                  65

1817      Aleksandar Bzdušok AG40-44               315                05:27:16                   95

2386      Milutin Petković       AG45-49                214             05:37:17                   86

991        Zlatibor Kovjanić     AG55-59                48                 05:46:33                   15 


Moj cilj je bio da idem ispod 5h, mada sam se nadao da mogu nekih 15min bolje. Kako mi je ovo bilo prvo takvo iskustvo nisam ni znao šta da očekujem niti kako ću se osećati tokom trke, pa sam se tako trudio da tokom cele trke idem oprezno bez mnogo forsiranja.

PLIVANJE 1900 m
Ušao sam u relativno hladnu vodu. Čekajući start shvatio sam da će biti baš velika gužva jer je preko 400 ljudi startovalo u isto vreme u širini pontona 70ak metar što je značilo da ćemo startovati u nekoliko redova u isto vreme. Posle pucnja za start krenuo sam i voda je prštala na sve strane, čini mi se da je do samog kraja plivanja sve vreme neko bio tu, ispred, pored, iza….
Ne znam da li zbog odela, hladne vode, ili zbog jačeg ritma na startu, posle nekih 300m osetio sam da nekako teško udišem. Raskopčao sam odelo ali problem je i dalje bio prisutan. Smanjio sam ritam i tek oko 600-700m se sve vratilo u normalu. Nastavio sam i ubrzo završio plivanje u prvom jezeru, zatim je usledilo trčanje nekih 200m i nastavk plivanja u drugom jezeru. Završivši i taj deo, dotrčavam do zone izmene gde su stvari u kesama koju uzimam. Pomalo ošamućen od 35minutnog plivanja presvlačenje traje možda malo duže, ali ipak uzimam bajk prilazim starnoj liniji i nastavljam dalje.



BICIKL 90km


Veoma svež i po autoputu, gde je išao početak bajka, mogao sam da držim prosek i do 40km/h. Ali već posle 20km kreće i prvi uspon. Trudio sam se da ne forsiram i što manje u jakom prenosu, kako bi mi noge ostale što odmornije za trčanje.
Predivni krajolik pored Dunava je učinio da segment na biciklu bude koliko toliko lakši jer je u tom delu sve vreme duvao promenjivi vetar sa boka. Onda na 60km kreće ultimativni uspon od 8km sa nagibom u nekim momentima do 12%. Iako sam redovno uzimao gelove hidrirajući se vodom i izotoničnim napitcima umor je itekako bio prisutan ali nisam bio iscrpljen što me je ohrabrivalo da bajk privedem do kraja u dobrom ritmu.







TRČANJE 21km

Posle zavšetka segmenta na biciklu, usledilo je preobuvanje i konačno start trčanja. Kako mi je to najbolja disciplina jedva sam dočekao da krene. Nisam osećao iscrpljenost niti neki veliki umor. Krenuo sam dobrim ritmom oko 3:55min/km. Od samog starta imao sam još dvojicu koji su držali taj ritam sve do 12km gde je jedan otpao, a mi konstantno posustajemo i ja osećam da sve teže držim taj ritam, sve dok negde oko 17km puštam i ja.  Nastavljam borbu sa samim sobom jer mi se u glavi prevrću cifre kalkulišući koji mi ritam treba da bih uspeo da uhvatim zadati cilj ispod 5h na cilju, a znam da su nijanse u pitanju. Na kraju prolaskom kroz cilj vreme na semaforu se za mene zaustavilo  na 4h58min28sec i neopisiv osećaj.


Utisci sa ove trke nisu se ni slegli a u mojoj glavi već su počeli planovi za neke naredne…

Нема коментара: